FANDOM

Metroid II: Return of Samus
Box art for Metroid II
Producent (-ci) Intelligent Systems
Wydawca (-cy) Nintendo
Projektant (-ci) Gunpei Yokoi (producent)
Hiroji Kiyotake (dyrektor)
Hiroyuki Kimura (współ-dyrektor)
Data wydania USA/Kanada 26 Kwietnia 1991
Japonia 2 Stycznia 1992
Unia Europejska 21 Maja 1992
Gatunek (-ki) Przygodowa gra akcji
Tryb (-by) Gra jednoosobowa
Ocena (-ny) ESRB: dla dzieci od lat sześciu i starszych
Platformy Game Boy
Media 2-megabitowy Kartridż

Metroid II: Return of Samus (メトロイドII RETURN OF SAMUS Metoroido Tsū Ritān Obu Samusu) to sequel Metroid, drugi gra w serii Metroid, a jedynym, który pojawia się na Game Boy. Chodzi tu o misję Samus Aran do eksterminacji Metroidów na rodzimą planetę, SR388. Choć to drugie wydawnictwo w ​​serii, chronologicznie to ma miejsce po Metroid Prime 3: Corruption, a przed Super Metroid.

FabułaEdytuj

Samus's Gunship - Metroid II.png

Statek Kosmiczny Samus Aran jak pokazano w grze Metroid II: Return of Samus.

Po wydarzeniach z Metroid: Zero Mission i serii Metroid Prime gdzie Samus Aran powstrzymać wielu operacjach Kosmicznych Piratów zamierza wykorzystać nowo wykryte Metroidów dla złych celów i pokonać rodzących z dużym stopniu zmutowany Metroid. Federacja Galaktyczna wyzwała swoich członków do pilnej konferencji. Po poważnego rozważenia, dotarli do wniosku: Szczególnie niebezpieczny Metroide musi zostać zlikwidowane które zapewnią istoty nigdy już nie powodują chaos podobny do tych obserwowanych w przeszłości. Federacja najpierw wysyłane zespół badawczy Metroidów do planety SR388, w celu zbadania obecności wszelkich pozostałych Metroidów. Podczas kontaktu z zespołem badawczym zostały utracone dwa dodatkowe zespoły zostały wysłane, najpierw ekipę poszukiwawczą i ratowniczych a następnie Federacji Galaktycznej specjalna eskadra, ale jeden po drugim, też nie były po nich kontaktu.

Zdając sobie sprawę z zagrożenia, że gatunek wciąż stanowią, Galaktyczna Federacja wysyła Samus Aran na misję, aby wylądować na SR388 i zniszczyć wszystkie Metroidów. Z jej doświadczenia w ostatnich wydarzeń z Metroidami Federacja jest pewne że ona zapewni sukces.

Po przybyciu statek kosmiczny Samus wylądował koło jedynego podziemnego wejścia do planety. Ona wychodzi jej statek i rozpoczyna trudną wędrówkę przez planety przez ciemnym sieci jaskiń i ruin.

Metroid Queen - Return of Samus.png

Królowa Metroid pokazano w grze Metroid II: Return of Samus.

Jeden po drugim, Samus poluje i niszczy każdy Metroid na planecie. Jak ona to robi, że bierze pod uwagę, że każda mutacja stacjonarnym przechodzi. Odkrywa Metroidy w fazie rozwoju z małej meduzy aż do masywnego jaszczuropodobnego bestii. Jak Samus podróżuje coraz głębiej, planety omijając odstępach i rzeki kwasów ukazując ogromny kompleks ruin Chozo. W końcu, po kilku wstrząsających bitwach z masywnych Metroidów Omega, odkrywa ona niewielki zrujnowany pałac królewski z dojrzałych Metroids unoszących się na powietrzu. Po ich zniszczeniu, pozostaje tylko jedna Metroid - masywny i śmiertelnie niebezpieczna Królowa Metroidów. Samus walczy ostateczną bitwę, zanim ostatecznie pokonać oślizłego potwora gdyż rozpada się w proch końcowe erupcji wulkanicznych. Wracając do swojego statku Samus napotka jaja Metroida. Przed oczami Samus z jaja wykluwa się mały Metroid i zaczyna ćwierkają na nią. Samus widząc ten Metroid uważa jej za swoją matkę Samus, pomimo została zobowiązana wytępić wszystkie Metroidów oszczędza życie tego Metroida. Dwójka kontynuowali podróż ku powierzchni i Metroid Samus pomaga uciec jaskinie. Samus i młody Metroid siadają do statku tym czasie gra się kończy.

Pokładzie swojego statku Samus umieszcziła metroida do pojemnika tak, żeby metroid był bezpieczny podczas podróży w statku. Zwracając uwagę na ogromne możliwości, dla naukowców dopiero wyklutego okazu z planety SR388 i udaje się do Kosmicznej Koloni Ceres dostarczyć jej przełomowa znaleźć - udomowione, Dziecko Metroid.

Wydarzenia z Super Metroid wynikają niemal natychmiast potem grze.

Rozgrywka Edytuj

Gra jest podobna do innych gier 2D Metroid. Jednakże Metroid II jest prostsze w tym sensie, że rozwój przez poziomy nie jest ściśle kontrolowany przeznabycia produktu jak w innych grach, ale poprzez zabijanie liczbę Metroidów w obszarze. Po ich zniszczeniu, trzęsienie ziemi występuje jest obniżenie poziomu kwasu, pozwalając Samus podróżować głębiej poprzez tunelach.

Podobnie jak u Metroid, Metroid II nie zawiera w grze map. W przypadku gdy różni, jednak jest mapa wykonana jest z wielu sekcji, nieciągłych, które wytwarzają "Scena zanikania" efekt przy przekraczaniu (podobny do jazdy windy w innych grach). Te części nie pasują do siebie w płaskiej strukturze, 2-D, co 2-D przestrzeń mapie "Twisted". Jest to pierwsza gra z serii Metroid która tak została zrobiona Metroid Fusion i Metroid: Zero Mission później skorzystać z tej metody, nawet przy zachowaniu w grze mapę. Również unikalna gra jest Metroid Detector, który wyświetla liczbę Metroidów pozostawionych na planecie. Jest to także pierwsza z serii wykorzystać stacje zapisu znajdujących się w różnych miejscach na na całej planecie gry.

ArenyEdytuj

Notka: Wszystkie nazwy poniżej pochodzą z oficjalnych solucje Nintendo Power i nie są nazwane w grze.

Przedmioty i UmiejętnościEdytuj

Zamiast pierwsze pozycje dowiaduje jak w większości gier Metroid, Samus zaczyna swoją misję z Morph Ball, Long Beam i małą ilości rakiet. Ice Beam i Wave Beam jako uaktualnienia, a także bomby, zbroja (znany w grze jako "Varia" oraz w instrukcji jako Kombinezon Ochronny), Buty Wysokiego Skoku oraz Screw Attack. Ponadto, Metroid II wprowadził nowe elementy do tej serii, z których niektóre zostały w prawie każdej grze. Gra oferuje dwie nowe bronie: tri-splitting Spazer Laser Beam (zidentyfikowane w grze jako "Spazer", choć później zmieniono na "Beam Spazer" w Super Metroid), oraz potężne wiązki plazmy, że przebija przez wrogów. Jak w Metroid tylko jedna promień może zostać wyposażona w czasie, ale Samus mogą przełączać się pomiędzy nimi, zbierając światło który chce użyć ponownie.

Space Jump również debiutuje w tej grze, która pozwala Samus wielokrotnie obracania podczas skoku pozwalając jej przejść inaczej niedostępnych obszarów. Screw Attack oże być stosowany w połączeniu z Space Jump zniszczyć przez prawie wszystko. Nowe ulepszenia zostały podane do Morph Ball. Spider Ball zadebiutował w Metroid II i później pojawiają się ponownie w Metroid Prime i kolejne sequele. Spider Ball wolno Samus wspiąć każdą ścianę lub sufit. Spring Ball stał również wprowadzony, co daje Samus zdolność skakania natomiast w formie Morph Ball.

Cykl życia MetroidaEdytuj

Główna strona: Metroid (rasa)
Metroid Life Cycle.PNG

Cykl życia Metroida.

Metroid II i Metroid Fusion są jedynymi grami Metroid który pokazują naturalne przekształceń Metroidów ale Metroid II pozostaje tylko gra, w której Samus walczy każdy z nich. Cały proces, w następującym porządku:

  1. Metroid
  2. Alpha Metroid
  3. Gamma Metroid
  4. Zeta Metroid
  5. Omega Metroid

Mocniejszy Metroid występują dalej w grze, Królowa Metroid jako końcowy boss.

ZakończeniaEdytuj

Metroid II Best Ending.png

Najlepsze zakończenie gdzie Samus nie ma Zbroi.

Po napisach końcowych wyświetlane są na koniec gry, całkowity czas wzięliśmy do ukończenia gry będą wyświetlane. Podczas napisów Samus przedstawiono wyświetlane na ekranie. Się w zależności od czasu zakończenia, pewne zakończenie zostanie osiągnięty, z których wszystkie są niżej:

W 3 godziny Samus skacze ekranie i kiedy ląduje, jej zbroja zniknie i ona będzie sobie .
3 Do 5 godzin Skoki Samus poza ekranem i kiedy ląduje, ona stawia w swoim kombinezonie.
5-7 Godzin Samus się pokaże.
+ 7 Godzin

Samus nie pokaże się .

RozwójEdytuj

Metroid II oznaczało "nowy punkt" dla gier do przenośnych konsol z grafiką, które były prawie tak dobre, jak 8-bitowe grafiki w grach na Nintendo Entertainment System.Gra była pierwszą z serii wyposażonym w baterię podtrzymującą zapis, aby umożliwić graczom kontynuować gry z wcześniej zapisanego punktu. Metroid II został zaprojektowany przez Nintendo R & D1 i wyprodukowany przez Gunpei Yokoi;. Oboje pracował również na poprzedni grą Metroid. Metroid II został wydany jako drugi gra z serii, ale to jest chronologicznie szósta w ogólnej historii. Gra oferuje ulepszenia od swojego poprzednika, które obejmują kontrole, które umożliwiają łatwiejsze kucanie Samus podczas strzelania w tym samym czasie i skaczą strzelając prosto w dół coś pod nią.

Game Boy jest ograniczone do grafiki czarno białej szczegół w każdym obszarze gry, które zmusiły zmiany wyglądu Samus która mogłaby być później wykorzystane do końca serii. W oryginale Metroid na NES kombinezor Samus zmieni kolor, aby pokazać różnicę między mocą Samus i Kombinezonem VARIA. Jednakże, bez koloru na Game Boy, dwa kombinezony takie same. Zmusiło to programistom tworzenie wskaźnik wizualny dla graczy w celu określenia, które kombinezon Samus nosi. Są aktualizowane stroju Varia, dodając, okrągłe, metalowe ramiona wielkogabarytowych, które były częścią garnitur w każdej grze z serii od tego czasu. Nawet jeśli kartridż gry Metroid II ma sześć razy mniej pamięci niż jego poprzednik na Nintendo Entertainment System, gra gracze mogą zapisać swoje postępy po raz pierwszy w serii. Aby zapisać grę, gracz musi stanąć na Modulator Zapisu które pojawiły się w każdej grze Metroid od. Metroid II i Metroid Fusion to jedyne gry w całej serii, który pokazać naturalny cykl życia Metroids. Ze względu na Game Boy na małym ekranie, twórcy modelu wykonane Samus jest większy w porównaniu do jej otoczenia, aby dać więcej szczegółów na jej wygląd za pomocą ograniczonych możliwości graficzne. Mimo poprawy projektowania Samus jest, zmiana również środowisk czuć ścisku.

OdbiórEdytuj

Metroid II jest bardziej liniowa niż Metroid, ponieważ większość obszarów zablokowany dopóki pewna liczba Metroidów zostanie zabita Otrzymał dobre recenzje, gdy została wydana jednak magazyn Nintendo Power dał mu 4,5/5, a większość gier i stron internetowych czasopism mają podobne zdanie.

Mimo to, niektórzy krytycy i gracze uważają, że najsłabszy tytuł serii, w porównaniu z Super Metroid czy Metroid FusionZ perspektywy czasu, jest często postrzegane jako zwykłe połączenie między pierwszym i trzecim tytułów wydanych i jako ekspansję na morfologii Metroid. Mimo to, było później przepakowane w kolorze złotym pudełku raz z oficjalnym godłem pokazując, że to dobrze przyjęty przez wielu graczów.

Kolorowa WersjaEdytuj

Metroid II Original.jpg

Orginalna wersja Metroid II.

Metroid2dxb.jpg

Obraz z 1998 kwietniowym wydaniu Niemieckiego magazynu Club Nintendo która zaprezentowała Game Boy Color. Może lub nie może być reprezentowana pracę, która była w rozwoju.

Kolorowa wersja zatytułowana Metroid II: Return of Samus DX został ogłoszony w 1999 krótko po wydaniu Game Boy Color. Dan Owsen od twierdził kolor palety potrzeby były nawet brane pod uwagę w projektowaniu sprzętu Game Boy Color. Niektóre zdjęcia zostały pokazane, ale gra nigdy nie ujrzała światła dziennego, mimo ukazania kolorowej wersji gry Legend of Zelda: Link to Awakening.

Jak wszystkie oryginalnych gier Game Boy, Metroid II wkład jest również kompatybilny z akcesoriami Super Game Boy na SNES, ręczne manipulowanie schematu kolorów do maksymalnie czterech różnych kolorach. Dodatkowo, akcesoria do Gamecube Game Boy Player automatycznie koloruje grę, ale nie jest prawdą, pełen kolor, ponieważ jest ograniczony do tych samych technik koloryzacji na GBC i GBA.

Zgodnie z Retro Studios artyście Ben Sprout w 2009 roku:

Zawsze myślałem, że to będzie niesamowite remake Metroid 2.Grupa z nas w Retro nawet dyskusji robi jako poboczny projekt w jednym punkcie. Nigdy nic z tego nie wyszło, choć nadal uważam, że to będzie zabawa do przerobić go jako 3D sidescroller.

— Ben Sprout

Virtual Console Edytuj

Metroid II został ponownie wydany na Nintendo Virtual Console 3DS. Zamiast zawierają nową paletę kolorów, zamiast tego oferuje opcję, aby włączyć ekran od czarno-białego do zielonego monochromy, które emuluje Game Boy w wyświetlacz monochromatyczny. Oprócz w grze funkcji zapisu, ma też "punkt przywracania" funkcję, która pozwala graczom na zapisać stan swojej gry.

CiekawostkiEdytuj

Title MII.png

Logo Gry.

  • Co dziwne, nie było w sumie 48 Metroidów na całej planecie SR388, mimo to jest ich planeta. Być może powodem jest to, ponieważ nie było żadnego powodu, dla Królowej do wytworzenia dużej ilości, ponieważ już były najwyższym drapieżnikiem z planety (co zapobiega się od rzucania ekosystemu z równowagi). Innym możliwym wyjaśnieniem może być to, że Kosmiczni Piraci było często odwiedzane planety podczas ostatnich wydarzeń uchwycili okaz Metroida zmniejszając ich liczbę. Wreszcie żołnierze Federacji Galaktycznej wysłany do SR388 przed przybyciem Samus może udało się eksterminacji niezliczoną ilość Metroidów.
  • Ciekawe jest to, że większość z Metroidów zamieszkiwał podstawy wulkanu. Można by pomyśleć, że będą rozproszone po całym świecie.
  • Inną możliwością jest to, że Samus tylko poszliśmy do obszaru planecie, gdzie królowa mieszkała. Bez królowej,nie mogli kontynuować rozmnażanie tego gatunek Metroid i umrą w ciągu kilku lat.
  • Metroid II: Return of Samus jest jedyną gra w serii Metroid, które nie ma Countdown w pewnym momencie w grze. Zamiast Samus ucieka Phase 9 z Dzieckiem Metroid.
  • Metroid II: Return of Samus jest jedyną gra, nie posiadają żadnych windy.
  • W sumie 40 walk z bossami, Metroid II: Return of Samus ma najwięcej walk z bossami w serii Metroid.
  • Co ciekawe, brak koloru w Metroid II miał jakieś długoterminowe skutki dla wyglądu Samus. W Metroid kombinezon Varia był inny kolor od normalnego Kolorze zaawansowani, ale sam kształt. W Metroid II kombinezon Varia Varia musiał mieć inny kształt, gdyż nie było koloru. Tak więc kombinezon Varia zyskał dodatkową opancerzenia i nieporęczne, okrągłe wkładki naramienne, które stały się jej najbardziej rozpoznawalnych cech. Ponadto, zamiast działa na ramieniem Samus zmiana koloru odróżnić "trybie Beam" i "Mode", rakiet końcu końcówki armatnie ramienia przeniesiony na zewnątrz i do tyłu, aby pokazać, że "klapa pocisk" był otwarty. Te zmiany graficzne były stosowane od wszystkich gier Metroid.
  • Metroid II: Return of Samus jest jedną z trzech gier Metroid bez Ridley, dwa pozostałe to Metroid Prime Hunters i Metroid Prime 2: Echoes. Jest to także jedyna gra w serii, aby nie mieć żadnych kosmicznych piratów w nim w ogóle.
  • Metroid II: Return of Samus nie była wydanna na aktualnie generacji konsol w innej formie, bez emulatorów, aż do wydania Nintendo 3DS. Najnowsza konsola, która go odtworzyć przed był Game Boy Advance SP.Advance Game Boy Micro, aczkolwiek Game Boy, nie może grać coś innego niż gry Advance. Obecnie gra jest dostępna na 3DS Virtual Console usługi, wydany 28 września 2011 w Japonii i 24 listopada tego samego roku, na resztę świata.
  • Metroid II: Return of Samus jest tylko gra, że ​​Metroid nigdy nie miał nic ze swojej muzyki zremiksowany w przyszłej grze i nie miał zremiksowaną samej muzyce (oprócz tytułu i fanfar wyglądu Samus Aran).
  • Super Game Boy Player's Guide zaproponował palety kolorów użyć w trakcie gry, gdy gra z Super Game Boy. To było podane z kwestiami w Nintendo Power całym czasie od wydania Super Game Boy.
  • Niektóre aspekty tej gry są podobne do serii filmów "Obcy" arówno zaangażować kobiety bohaterów (Ellen Ripley /Samus) podróży do ojczyzny cudzo ziemnej (LV-426/SR388) do ich eksterminacji, zarówno przedstawiają ostateczną bitwę z królową stworzeń (Królowa Obcych/ Królowa Metroid) i zarówno przedstawiają kobiety wiązanie bohaterów z dzieckiem (w przypadku Ripley, jest kolonista przydomek "Newt", podczas gdy w przypadku "Samus jest Baby). Sekwencja ucieczki tego filmu również jest bardzo podobny do tego z Metroid Fusion.
  • Instrukcja w grze zwłaszcza ma kilka błędów ortograficznych w opisach na wrogów Alpha Metroid i Halzyn Moheek. Również bardziej zauważalną z nich jest widoczne w opisie SR388, w ostatnim zdaniu, czyta to "Uwaga na ciecz" zamiast powiedzieć "Uważaj na cieczy!"
  • Instrukcja stwierdza również, że Samus ma Infrared Scope Ray, który pozwala jej widzieć w ciemności. To nieprawda jednak, jak istnieje wiele okazji, gdzie Samus nie widzą w ciemności, w tym ciemnej okolicy w  Return of Samus.Jest możliwe, że to był złomowany przedmiot.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki