FANDOM

Super Metroid
Super Metroid box
Producent (-ci) Nintendo R&D1
Wydawca (-cy) Nintendo
Projektant (-ci) Gunpei Yokoi (generalny manager)
Yoshio Sakamoto (dyrektor)
Makoto Kanoh (producent)
Data wydania SNES

Flag of Japan 19 Marca 1994
Flag of the United States/Flag of Canada 18 Kwietnia, 1994
European flag 28 Lipca 1994

Wii/Virtual Console

Flag of Japan 20 Września 2007
Flag of the United States/Flag of Canada 20 Sierpnia 2007
European flag 12 Październik 2007

Gatunek (-ki) Przygodowa gra akcji
Tryb (-by) Gra jednoosobowa
Ocena (-ny) ACB: G8+ (SNES), PG (VC)

CERO: A
ESRB: E
PEGI: 7+

Platformy SNES
Wii/Virtual Console
Media 24-megabit Kartridż

Super Metroid (スーパーメトロイド Sūpā Metoroido) znany także jako Metroid 3, to gra wideo stworzona przez Nintendo R & D1 i opublikowane przez Nintendo na Super Nintendo Entertainment System. Super Metroid to trzecia cześć gry z serii Metroid. Dzięki 24-megabitowego kartridżowi była to największa gra dostępna na konsolę w momencie jego wydania. Super Metroid jest 2D gra wideo platformowa z elementami akcji i przygody. Postęp gry obraca się wokół gromadzenia Power-upy, które pozwalają Samus Aran, aby pokonać przeszkody, aby uzyskać dostęp do nowych części świata. Podobnie jak większość gier 2D Metroid, świat ma nieliniową design i oferuje wiele ukryte obszary, dzięki czemu badanie centralne pojęcie w grze. o jest uważana za jedną z najlepszych gier w branży gier wideo i gier Metroid (choć inni uważają, że to Metroid Prime jest najlepszą z serii).

Super Metroid został wydany na Virtual Console na Wii w dniu 20 sierpnia 2007 roku w ramach "miesiąca Metroid". To dodano również jako jeden z pokazów w Super Smash Bros Brawl, pozwalając 3 minuty gry od 3 różne zapisów.

FabułaEdytuj

Po wytępienie Metroidów na SR388 w Metroid II: Return of Samus, Samus Aran przyniósł Dziecko Metroid do Kosmicznej Kolonii Ceres podczas pobytu w kolonii naukowcy badali młody Metroid. Odkrycia naukowców wykazały, że uprawnienia Metroidów mogłyby być wykorzystywane dla dobra ludzkości. Pozostawienie Dziecko Metroid w ich opieką, Samus opuścił Ceres w poszukiwaniu nowej nagrody o polowania. Jednak wkrótce po opuszczeniu, Samus odebrał wezwanie pomocy od Ceres i wróciła zbadać sytuacje. Jak Samus zbadała Kosmicznej Kolonii odkryła zwłoki naukowców leżących po pokoju, który zajmował Dzieckiem Metroid w Kapsule. Rura była wybita i pusta. Kontynuując śledztwo, Samus wkrótce napotkał ponownie Ridley trzymający kapsule z Dzieckiem Metroid. Samus desperacko walczyła z Ridley ale on pokonał ją i uciekł ze stacji wywoływał samozniszczenia stacji. W tym samym czasie, zaczął odliczanie pozostawiając Samus zaledwie 60 sekund przed zniszczenie stacją. Samus szybko wróciła do swego statku i ściga Ridley do pobliskiej Planety Zebes.

Po przybyciu na planecie Zebes Samus odkryła, że baza kosmicznych piratów która zniszczyła po ostatniej wizytce tej planecie zostało odbudowane ciągu kilka lat w których wydarzenia (w tym z serii Metroid Prime: Hunters) miały miejsce. Do tego czasu część Crateria, powierzchnię Zebes ,był zintegrowany Tourian z Metroidem (mianem "Stary Tourian") i stara komora kontroli gdzie była Brain Mother co sugeruje, że obszary te były szczątki bazy Kosmicznych Piratów z pierwszego Metroid. Samus określiła lokalizować dziecko Metroida i poszła zapobiegania żeby Kosmiczni Piraci żeby nie skorzystali ze dziecka umiejętności. Podobnie jak w poprzednich grach, Samus musiał zagłębić się w planety dzięki wielu jaskiń dopaść tych kosmicznych piratów. Tym razem jednak, Samus może wprowadzić tylko Tourian niszcząc cztery bossów: Kraid, otyłe, jaszczurka, która była jednym z pierwszych strażników Tourian i którego podstawa stanowi dużą część Brinstar; Phantoon, upiorne podmiot kontrolujący rozbitego statku i przekierowuje swoje zasilanie do Mother Brain raygon, potwór skorupiak, który jest w zalanym laboratorium Piratów w Maridia oraz Ridley który kontroluje Norfair i własne legowiska.

Po pokonaniu wszystkich bossów i odkrycie Mochtroidów nieudanych klonów Metroidów Samus czyściła sobie drogę przez Tourian, napotykając nowo wyhodowane Metroidów. Po niszcząc wszystko na swojej drodze spotkała Metroida znacznie większy niż reszta. Zanim zdążyła zaatakować, gigantyczny Metroid osuszone wszystko z energii, ale zostało jedną jednostkę w stroju. Samus rozpoznała że gigantyczny Metroid to Dziecko Metroid. Według Podręczniku gracza Nintendo do Super Metroid ten duży Metroid nazywa się Super Metroid.

Po zabiciu Metroidów, Samus odzyskała energię i walczy z Mother Brain. Po zniszczeniu przez Samus kapsuły sterowania Mother Brain i jej wyrządzone wystarczająco obrażeń, Mother Brain przylgnęło do gigantycznego mechanicznego ciała i walka rozpoczęła się ponownie. Podczas bitwy, Brain Matka wielokrotnie wykorzystywany ogromny przypływ energii z jej oczu na Samus, pozostawiając jej bliski śmierci i nie może wstać. Przed ostatecznym ciosem może być zadane, jednak Dziecko Metroid nagle zaatakował Mother Brain odprowadzanie jej energię, aż opadł na ścianę i wydawałoby że była martwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki